WOW.com Web Search

  1. Results from the WOW.Com Content Network
  2. Daily Nation - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Daily_Nation

    Nation Center, headquarters of the Nation Media Group who publish the Daily Nation. The Daily Nation was started in the year 1958 as a Swahili weekly called Taifa by the Englishman Charles Hayes. It was bought in 1959 by the Aga Khan, and became a daily newspaper, Taifa Leo (Swahili for "Nation Today"), in January 1960.

  3. List of newspapers in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/List_of_newspapers_in_Kenya

    The Daily Nation: Nation Media Group: Nairobi: KSN: Kenya Satellite News Network Nairobi: The Standard: Standard Group Limited Nairobi: The EastAfrican: Nation Media Group: Nairobi: The Kenya Times [5] Nairobi: The Sub-Saharan Informer (pan-national) Nairobi: Taifa Leo: Nation Media Group (in Swahili) Nairobi: Business Daily: Nation Media Group ...

  4. Nation Media Group - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Nation_Media_Group

    Nation Media Group (abbreviated as NMG) is a Kenyan media group listed on the Nairobi Stock Exchange. [1] NMG was founded by Aga Khan IV in 1959 and is the largest private media house in East and Central Africa with offices in Kenya, Uganda, and Tanzania. In 1999, NMG launched NTV, a news channel in Kenya, and Easy FM. [2] Contents 1 Media outlets

  5. Mass media in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mass_media_in_Kenya

    There are two independent national daily newspapers, the Daily Nation, The Standard, and two daily free newspapers, X News, and The People Daily. There are also two specialised daily papers, Business Daily and The Star, and one weekly paper, The East African, which is published in Nairobi, Dar es Salaam and Kampala. [3]

  6. Kenya Times - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Kenya_Times

    Kenya Times - Wikipedia Kenya Times The Kenya Times was an English-language newspaper published in Kenya published from 1983 to 2010. It was first published on 5 April 1983 and was founded by KANU, at that time the only legal political party in Kenya. The paper was originally known as The Nairobi Times. [1]

  7. en.wikipedia.org

    en.wikipedia.org/wiki/nationnewspaperkenya

    en.wikipedia.org

  8. The Standard (Kenya) - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/The_Standard_(Kenya)

    It was sold to Kenyan investors in 1995. In 2004 the name was changed back to The Standard. It is the main rival to Kenya's largest newspaper, the Daily Nation. In 1989, at a time when Kenya was going into multi-party era, the Standard Group acquired the KTN Television Channel. It is the oldest newspaper published in Kenya. [citation needed]