WOW.com Web Search

  1. Results from the WOW.Com Content Network
  2. Mass media in Russia - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mass_media_in_Russia

    There are more than 83,000 active and officially registered media outlets in Russia that broadcast information in 102 languages. Of the total number of media outlets, the breakdown is as follows: magazines – 37%, newspapers – 28%, online media – 11%, TV – 10%, radio – 7% and news agencies – 2%. Print media, which accounts for two ...

  3. Television in Russia - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Television_in_Russia

    Television is the most popular medium in Russia, with 74% of the population watching national television channels routinely and 59% routinely watching regional channels. There are 3300 television channels in total. Before going digital television, 3 channels have a nationwide outreach (over 90% coverage of the Russian territory): Channel One ...

  4. Life (news agency, Russia) - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Life_(news_agency,_Russia)

    Life.ru News Media, which controlled the domain of Life.ru, had the following owners: 75% of shares was owned by a closed fund "Media+", which was associated with the "National Media Group" (NMG), businessman Yuri Kovalchuk, who is close to Russian President Vladimir Putin. 25% was controlled by General Director Aram Gabrelyanov. In 2018 ...

  5. REN TV - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/REN_TV

    REN TV ( Russian: РЕН ТВ ), a Russian free-to-air television network, was founded on 1 January 1997 by Irena Lesnevskaya and her son, Dmitry Lesnevsky, who had been running Ren TV as a production house for other national Russian television channels. Though it focuses mostly on audiences aged between 18 and 45 years old, the network offers ...

  6. 5TV (Russian TV channel) - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/5TV_(Russian_TV_channel)

    5TV is a television channel based in St. Petersburg, Russia.Director General: Alexey Brodskiy, Producer General: Ljubov Sovershaeva. Channel 5 succeeded the nationwide Leningrad TV channel dating back to 1938, which was immensely popular throughout the Soviet Union during the last years of Perestroika with such programs as 600 Seconds of its editor-in-chief, Alexander Nevzorov.

  7. Russia-1 - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Russia-1

    russia.tv. live .russia .tv /channel /1. The channel logo during the COVID-19 pandemic. Russia-1 ( Russian: Россия-1) is a state-owned Russian television channel first aired on 14 February 1956 as Programme Two in the Soviet Union. It was relaunched as RTR on the 13 May 1991, and is known today as Russia 1.

  8. STS (TV channel) - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/STS_(TV_channel)

    STS (TV channel) CTC (Pronounced as STS, stands for Russian: Сеть Телевизионных Станций, Set' Televizionnykh Stantsiy, Network of television stations) is a commercial television station based in Moscow, Russia. It belongs to the CTC Media company. The company is owned by National media group ( Russia) and VTB Bank (Russia).