WOW.com Web Search

  1. Ads
    related to: the daily nation kenya newspaper
  1. Results from the WOW.Com Content Network
  2. Daily Nation - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Daily_Nation

    Nation Center, headquarters of the Nation Media Group who publish the Daily Nation. The Daily Nation was started in the year 1958 as a Swahili weekly called Taifa by the Englishman Charles Hayes. It was bought in 1959 by the Aga Khan, and became a daily newspaper, Taifa Leo (Swahili for "Nation Today"), in January 1960.

  3. List of newspapers in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/List_of_newspapers_in_Kenya

    Newspaper Publisher/parent company Website Nairobi: The Daily Nation: Nation Media Group: Nairobi: KSN: Kenya Satellite News Network Nairobi: The Standard: Standard Group Limited Nairobi: The EastAfrican: Nation Media Group: Nairobi: The Kenya Times [5] Nairobi: The Sub-Saharan Informer (pan-national) Nairobi: Taifa Leo: Nation Media Group

  4. Mass media in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mass_media_in_Kenya

    There are two independent national daily newspapers, the Daily Nation, The Standard, and two daily free newspapers, X News, and The People Daily. There are also two specialised daily papers, Business Daily and The Star, and one weekly paper, The East African, which is published in Nairobi, Dar es Salaam and Kampala.

  5. Kenya News Agency - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Kenya_News_Agency

    The work of the Kenya News Agency as a national news gathering operation began decades earlier with the Kenya Information Service (KIS) formed in 1939 to disseminate information on World War II. In 1945, after the war, the service changed its name to the African Information Service (AIS) and it served as an information unit mainly for the white ...

  6. Kenya Times - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Kenya_Times

    Kenya Times briefly overtook The Standard as the second most popular newspaper in Kenya (after Daily Nation), but its popularity waned after 1992's general elections, the first multi-party elections in Kenya since the abolition of one-party-system. Kenya Times stopped publication in early June 2010 due to financial problems. References

  7. Larry Madowo - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Larry_Madowo

    During his second time at NTV Kenya, he also freelanced for various global news outlets including CNN International, France 24 English, the BBC, and Public Radio International. [14] [15] When the Kenyan newspaper the Daily Nation declined to publish a column critical of the Kenyan government's shutdown of four major private TV stations in early ...

  1. Ads
    related to: the daily nation kenya newspaper