WOW.com Web Search

  1. Results from the WOW.Com Content Network
  2. Nation Media Group - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Nation_Media_Group

    Nation Media Group (abbreviated as NMG) is a Kenyan media group listed on the Nairobi Stock Exchange. NMG was founded by Aga Khan IV in 1959 and is the largest private media house in East and Central Africa with offices in Kenya, Uganda, and Tanzania. In 1999, NMG launched NTV, a news channel in Kenya, and Easy FM.

  3. Citizen TV - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Citizen_TV

    Citizen TV. / 36.791138; -1.286546. Citizen TV is a Kenyan free-to-air television channel owned by Royal Media Services and broadcasting mostly in English and Swahili. It was started in 1999 and relaunched in June 2006.

  4. Mass media in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mass_media_in_Kenya

    Mass media in Kenya includes more than 91 FM stations, more than 64 free to view TV stations, and an unconfirmed number of print newspapers and magazines. Publications mainly use English as their primary language of communication, with some media houses employing Swahili.

  5. Daily Nation - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Daily_Nation_(Kenya)

    Nation Center, headquarters of the Nation Media Group who publish the Daily Nation. The Daily Nation was started in the year 1958 as a Swahili weekly called Taifa by the Englishman Charles Hayes. It was bought in 1959 by the Aga Khan, and became a daily newspaper, Taifa Leo (Swahili for "Nation Today"), in January 1960.

  6. Nation FM (Kenya) - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Nation_FM_(Kenya)

    Nation FM, formerly known as Easy FM, is an English-speaking national radio station based in Nairobi, Kenya.It is owned by the Nation Media Group.Nation FM was broadcasting as of December 2019.

  7. Kenya Television Network - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/KTN_TV

    Kenya Television Network is a Kenyan free-to-air television network that was launched in March 1990 by Jared Kangwana. It is headquartered at Standard Group Centre, Nairobi . [2] It was the first free-to-air privately-owned television network in Africa , and the first to break KBC's monopoly in Kenya.

  8. Mwenda Njoka - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mwenda_Njoka

    Currently working with Royal Media Services and is behind the Citizen TV Sunday Live news program "Who Owns Kenya". He has previously worked with the Standard Newspapers where he won the 2003 Journalist of the Year award under the auspices of Kenya Union of Journalists, Nation Media Group .