WOW.com Web Search

  1. Results from the WOW.Com Content Network
  2. Nation Media Group - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Nation_Media_Group

    Website. www .nationmedia .com. Nation Media Group (abbreviated as NMG) is a Kenyan media group listed on the Nairobi Stock Exchange. NMG was founded by Aga Khan IV in 1959 and is the largest private media house in East and Central Africa with offices in Kenya, Uganda, and Tanzania. In 1999, NMG launched NTV, a news channel in Kenya, and Easy FM.

  3. Citizen TV - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Citizen_TV

    Citizen TV. / 36.791138; -1.286546. Citizen TV is a Kenyan free-to-air television channel owned by Royal Media Services and broadcasting mostly in English and Swahili. It was started in 1999 and relaunched in June 2006.

  4. Kenya Television Network - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Kenya_Television_Network

    (November 2019) Kenya Television Network (KTN) is a Kenyan free-to-air television network that was launched in March 1990 by Jared Kangwana. [1] It is headquartered at Standard Group Centre, Nairobi. [2] It was the first free-to-air privately owned television network in Africa, and the first to break KBC's monopoly in Kenya.

  5. Mass media in Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Mass_media_in_Kenya

    NTV, KTN, Citizen TV, TV47 Kenya are the biggest TV stations in Kenya in terms of coverage and viewers. Recently entertainment TV ventured in the Kenyan airspace with the inclusion of Kiss TV, a 24-hour Music TV Station, and Classic TV which airs African content in terms of movies, programs, and music. But recently they joined together.

  6. Kenya Broadcasting Corporation - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Kenya_Broadcasting_Corporation

    (September 2020) Kenya Broadcasting Corporation ( KBC) is the state-run media organisation of Kenya. [1] It broadcasts in English and Swahili, as well as in most local languages of Kenya. The corporation started its life in 1928 when Kenya was a British colony. It was the first station in Kenya.

  7. TV47 Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/TV47_Kenya

    TV47 is a television channel based in Kenya. It is owned by Cape Media Limited, an affiliate of Mount Kenya University. [1] It was launched in 2019 [2] [3] and its main broadcast languages are English and Kiswahili. TV47 is a late entrant in the mass media in Kenya. There are more than 50 television stations in Kenya. [4]

  8. Daily Nation - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Daily_Nation

    Nation Center, headquarters of the Nation Media Group who publish the Daily Nation. The Daily Nation was started in the year 1958 as a Swahili weekly called Taifa by the Englishman Charles Hayes. It was bought in 1959 by the Aga Khan, and became a daily newspaper, Taifa Leo (Swahili for "Nation Today"), in January 1960.

  9. Languages of Kenya - Wikipedia

    en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_Kenya

    Kenya is a multilingual country. The Bantu Swahili language and English, the latter being inherited from colonial rule ( see British Kenya ), are widely spoken as lingua franca. They serve as the two official working languages. Including second-language speakers, there are more speakers of Swahili than English in Kenya. [2] Contents 1 Overview